KáVéDaRáLó

Utazás a mesébe, beszélgetés. Engedd el a fantáziád, légy kreatív és nyitott. Foglalj helyet nálunk, és egy finom kávé mellett mondd el, hogy mit gondolsz. Mert itt nem az számít, hogy mit tanultál, hanem az amit érzel...

Friss topikok

  • : Áááá, de jó! Akkor ide is bemásolom a kommentemet. :-))))))) (Ott van egy kép is ... ;-)))))))))) ... (2008.07.07. 22:59) Olvasva álmodozom
  • Angel: Doris, akkor jó címre küldtem el régebben a már a meghívót! :-) Jaja, én már beszereztem a könyvet... (2008.04.16. 11:42) " Hold köve ront, nap köve gyógyít"
  • : Doris: válasz a blogomnál. (2008.04.15. 13:33) "Fura dolgok történnek ma"
  • Doris, a komisz: Nem, nem Huxley, ide mindent. Gyanítom, a komment itt olyan lesz, mint egy jó kis kerekeasztal bes... (2008.04.13. 09:22) Első ránézésre...
  • szocsaba: Kedves Doris! Köszönjük, hogy felhívtad a figyelmünket erre az oldalra. Nagyon ötletesnek találju... (2008.04.10. 16:26) A KáVéDaRáLó...

Linkblog

Első ránézésre...

2008.04.10. 16:29 - The Fallen Angel Of The Deepness

Be kell vallanom, hogy Böszörményi Gyulának egyetlen egy könyvét sem olvastam még, de ami késik nem múlik. Most bepótolom.

Délután nyakamba szedtem a várost, és az egyetemről a könyvtárba mentem, hogy kikölcsönözzem a Gergő és az álomfogók című könyvet. Mikor megláttam a könyvet az jutott eszembe, hogy hűha, jó vastag, biztosan sok érdekes és izgalmas dolgot fogok belőle megtudni, sok okosság lehet benne. Remélem nem fogok csalódni, és nem fogok úgy járni, mint az egyetemi tankönyvekkel, amik néha... hát inkább, hagyjuk is... maradjunk abban, hogy a látszat sokszor csal velük kapcsolatban.

Hazafelé elgondolkoztam, hogy mi mindent is tudok eddig az íróról és a könyvről,be kell vallanom, hogy tényleg csak az alap dolgokat. Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a könyv. Olvasás előtt soha nem szoktam tájékozódni és utánaolvasni a műről, nem szeretek bármiféle információ birtokában olvasásba fogni, mert minden vélemény szubjektív, és ezzel sokszor el lehet venni az ember kedvét az olvasástól.

Közben eltöprengtem, hogy mi mindent is várok a könyvtől. Azt hiszem sok mindent. Megfogalmazódott bennem jó pár gondolat, és kíváncsi vagyok, hogy az olvasás során ezek megerősödnek-e bennem.

Már a cím alapján, rengeteg dolog felvetődött bennem, hisz ahogy mondják a cím a globális kohézió eszköze, vagyis a szöveg egészének egy átfogó pár szavas összefoglalója. Mindenképpen megmozgatta a fantáziámat. Hiszen első hallásra olyan semmitmondónak és bugyutának tűnhet, azt is mondhatnánk, hogy egy gyerekregénnyel van dolgunk. De én úgy érzem mégsem erről van szó. Egy sokkal mélyebb jelentést feltételezek. Van egy fiú, akit Gergőnek hívnak. Ugyebár egy teljesen átlagos név, és ebben még semmi figyelemfelkeltő nincsen, de ott vannak az álomfogók. Agyalni kezdtem, hogy ők vajon kit lehetnek? Valami mesebeli fantázialények. Valószínű. De mi lehet a szerepük? Gondolom az álmokat fogdossák, éjjelente, vagy valami hasonló.
Aztán elgondolkoztam újra. Mi van ha egybe vizsgálom a címet? Úgy már inkább azt jelenti számomra, hogy van egy hős: teljesen hétköznapi, már a nevéből is látszik, akinek vannak céljai, és vannak akik ebben megakadályozzák, akik innentől, már nem is fantázia szülemények lesznek valószínűleg, hanem nagyon is valósak.

És akkor miért is érdekes ez az egész? Pofon egyszerű... azért, mert akár Te, akár én, bármelyikünk a főszereplője lehetne ennek a regénynek. Úgy érzem, ez a regény rólunk hétköznapi emberekről szól, és bármelyikünk nevét behelyettesíthetnénk a címbe, mert mindannyiuk élete, egy-egy irodalmi regény...

Hát ezeket várom én ettől a regénytől... és most már csak remélem, hogy nem tévedtem túl nagyot!

A bejegyzés trackback címe:

https://alomfogok.blog.hu/api/trackback/id/tr26419946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.04.10. 20:22:46

A cím. Az valóban érdekes, annál is inkább, mert az álomfogó - érdemes utánanézni - egy indián kellék, amit a hagyomány szerint kitesznek az alvóhely fölé, hogy a rossz álmokat távoltartsa. Ennél azért több, de ez a lényeg.
És jön Gyula bátyánk, és beépíti a mondavilágába - persze másképp. Szerintem hatalmas ötlet.

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.10. 22:33:29

Akkor a jelekszerint vakon tapogatózva is ráéreztem valamelyest! :-)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.11. 05:01:09

Van nekem olyan!!! Olyan álomfogóm, bibííí. Bár én áloműzőnek ismeretem- merthogy elűzi a rossz álmokat.

2008.04.11. 16:06:24

Doris: hát nem ezt írtam én is? Ennye-bennye, teremnek a búrája, hát nem fidelsz oda? Nnnna. Dádá. :-))))))))))))))))))
Nálunk is ott a falon a kör, és képzeld, én a nyáron álltam gyógyító körben Sedonában az egyik vortex tetején. És dőlt az energia. (De ez inkább az aura cikkhez jó. Megyek és oda is bebiggyesztem.)

Huxley · http://tarsfuggo.blog.hu 2008.04.12. 11:28:26

Első ránézre.. Az ifjúsági könyvek között láttam meg. Szeliden egymás mellett sorakozott a szerző más könyveivel. Kicsit gondolkodóba estem, hogy ennyi idős fejjel talán nem ifjúsági regényt kellene olvasni. Végül a hátoldalán lévő aljánlások győztek meg, miért ne olvashatnám el. Néha jól esik felszínre hozni gyermeki énem :)
Kosárba tettem. Most itt van előttem az asztalon. Még csak barátkozunk, és élvezem az új könyv mámorító illatát :)

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.12. 13:42:28

HURRÁ Huxley!!!
Akkor te tudsz velünk haladni az elemzéssel!
De örülök! Remélem minél többen lesznek a csapatban. Az a legjobb, ha elejétől bekapcsolódik valaki. De sajna, időbe fog telni, amíg a nézettségünk megnövekszik.

Huxley · http://tarsfuggo.blog.hu 2008.04.13. 08:22:09

Este neki kezdtem, majd ma reggel a buszon befejeztem az első fejezetet. Teljesen magával ragadott, szép lassan húzz befelé egy varázslatos világba. Jó lesz ez :)

Nem tudom, írjak-e az első fejezet után az abban megforduló szereplőkről olyan első benyomásos kommentet? Vagy az már elveheti a kedvet az olvasástól? PLS help :) Vagy küldjem el mailben Dorisnak és lesz egy vélemények a szereplőkről post? (majd amikor már elég sokan olvastuk)

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.13. 09:22:49

Nem, nem Huxley, ide mindent. Gyanítom, a komment itt olyan lesz, mint egy jó kis kerekeasztal beszélgetés. Senkinek a véleményét nem cenzúrázzuk. Az is eszembe jutott, hogy nyilván mindenki más oldalról fogja meg az adott részt, de ezekből összeállhat egy kép. Én alig írtam a szereplőkről, ezt legalább Te tudod pótolni. Jó lesz ez így.


süti beállítások módosítása