KáVéDaRáLó

Utazás a mesébe, beszélgetés. Engedd el a fantáziád, légy kreatív és nyitott. Foglalj helyet nálunk, és egy finom kávé mellett mondd el, hogy mit gondolsz. Mert itt nem az számít, hogy mit tanultál, hanem az amit érzel...

Friss topikok

  • : Áááá, de jó! Akkor ide is bemásolom a kommentemet. :-))))))) (Ott van egy kép is ... ;-)))))))))) ... (2008.07.07. 22:59) Olvasva álmodozom
  • Angel: Doris, akkor jó címre küldtem el régebben a már a meghívót! :-) Jaja, én már beszereztem a könyvet... (2008.04.16. 11:42) " Hold köve ront, nap köve gyógyít"
  • : Doris: válasz a blogomnál. (2008.04.15. 13:33) "Fura dolgok történnek ma"
  • Doris, a komisz: Nem, nem Huxley, ide mindent. Gyanítom, a komment itt olyan lesz, mint egy jó kis kerekeasztal bes... (2008.04.13. 09:22) Első ránézésre...
  • szocsaba: Kedves Doris! Köszönjük, hogy felhívtad a figyelmünket erre az oldalra. Nagyon ötletesnek találju... (2008.04.10. 16:26) A KáVéDaRáLó...

Linkblog

Gyula bátyó

2008.04.10. 06:31 - Réti Gergő


Böszörményi Gyula
írói pályája is mesébe illő. A Magyarországon egyedülálló, 80.000-es példányszámban eladott Gergő-kötetek szerzője alig két hete, március 14-én vehette át a József Attila-díjat írói munkásságának elismeréseként.

Élete kissé "zanzásítva":
Két évesen izomsorvadásos betegség kezdődött nála. Közben családja széthullott, és ő egészségügyi gyermekotthonba került.
Tizenévesen kezdett írni, és huszonéveinek elején már cikkei jelentek meg irodalmi lapokban.
Sci- fi és Fantasy klubot alapított és vezetett, színjátszókört alapított ( Szertelenek), amellyel 1993- ban megnyerte a Nemzetközi Amatőr Színjátszó Fesztivált.
Eközben folyamatosan publikál, majd Müller Péter Sziámi (
Olá, olá, őt kedveljük nagyonis!) nógatására gyerekeknek kezd írni (köszönjük Sziámi!).

A Gergő könyvekhez az ihletet a Sziget fesztiválon (is) kapja, amely szintén rendkívül szimpatikus, hisz jómagunk is jártunk ott.



2003- ban elindul a varázslat, és megjelenik az első könyv Gergő és az álomfogók címmel.
Innét pedig nincs megállás, a sorozat hamarost 5 (igen, ÖT) kötetre duzzad, ráadásul mindegyik meglehetősen vastag. Jelen esetben ez kifejezetten örömre adhat okot, mert az iskolai kötelező olvasmányokkal ellentétben ezek a könyvek rendkívül érdekesek, fordulatosak, varázslatosak.
Réti Gergő a magyar Harry Potter- ként van emlegetve, ami engem személy szerint kissé bosszant, mert olyan hatást kelt, mintha Gergő Harry árnyékában létezne az emberek agyában.



Az öt fő kötet mellett kiegészítő regények is készülnek Zsófiról és Monyákos Tubáról, akikről egyelőre fogalmad sincs, hogy kicsodák, de sebaj.
Hamarosan megismerheted őket. Valamint Réti Boglárkát, Botlik Dénest, Lebekét, Hollót, Nemcsókékat, Odvast és a többi ébert és révülőt.

De ki a fenék azok a révülők?
Lehetne ez talán kvízkérdés a még "Gergő- szűz" olvasóknak.
Törjétek a buksit, végezzetek szóelemzést, és  hátha  rájöttök, kik azok a kiváltságosok, akiket e szóval illetünk!
Talán éppen Te is az vagy.
Háhááá, vagyunk páran- de nem túl sokan.

Szovall, hogy hűek maradjunk Gyula bátyóhoz (
nem én "bratyizom le", ő nevezi így magát), még néhány infót azért elmondok.
Azt már tudjuk, hogy komoly lapokban publikált, sok- sok regényt és novellát megírt, de most mondok olyat, amitől hanyatt esel.
Barátok közt? Ismerős? Kérlek szépen, forgatókönyvírója volt.
Űrgammák?- Forgatókönyvíró.
Miska bácsi levelesládája?- Író.

Hát igen, a tévé, a rádió nagy úr, így hát ezek a címek többet mondanak sokunknak, mint az, hogy Kucó, Hullámok hátán, Rúvel hegyi legenda....de milyen jó, hogy Gergő még nincs megfilmesítve, így hát, ha meg akarod ismerni, "kénytelen" vagy könyvet venni a kezedbe, és a fantáziádat elindítani.





Szerencsére a regényfolyamot lassan kezdi körülvenni egyfajta mítosz.
Van már rajongótábor, Álomfogó Varázslat néven futó bűbájosképző tanfolyam, irodalmi pályázatok, táborok, és a regényre épülő kártyajáték is.

Tehát aki benne van a "körben", már igen sokféle módon kapcsolódhat ehhez a világhoz.
De még mindig sokan vannak, akik nem ismerik.
Reméljük, egyre kevesebben.

                                                     / Doris /

A bejegyzés trackback címe:

https://alomfogok.blog.hu/api/trackback/id/tr11419264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doris, a komisz · http://dorisnaploja.blogspot.com 2008.04.10. 08:22:42

Angel! Hiába címkéztem fel, egy csomó fül alatt meg sem jelenünk. Nézz már bele léci, hogy mi ez!

2008.04.10. 09:27:17

És ami a legklasszabb az egészben, hogy - noha szokás sablonosan "herripotterezni" - gyönyörűen beépíti a magyar mondavilág varázsos elemeit. Ettől lesz semmi köze Harry Potterhez.

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.10. 10:29:07

Doris utána fogok nézni, hogy mi lehet a gond! :-) Aztán igyekszem megoldani!
Jó kis bevezető volt ez! :-)

Zauberer 2008.04.10. 14:33:22

Szuper ez az ötlet!!!! Csak gratulálni tudok a példás összefogáshoz is! Ma du. egy ilyen jellegű rendezvényre megyek ill.azt zárom majd. Gondolok rátok. Egyszer majd tán én is betársulnék, ha.....Sok sikert és olvasót! zau

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.10. 14:51:37

Na én elolvasgattam amennyire az időm engedte, és kicsit lapozgattam a neten. Sajnos még csak ott, mert a könyvet még nem kaptam meg. Elég sok cikk van róla, sőt blog is egy pár. Azért én merem remélni, hogy nem fogunk csak a Gergő meséinél leblokkolni. Legyünk egy kicist másak is, nem gondoljátok?
Amúgy tetszik amit az íróról és könyvéről olvastam, és készülök egy kis komenttel is. De én nem akarok felhangos, irodalmi stilusos lenni, én csak a saját verziómat tudom adni, ha megfelel. A tegnap, hogy nem kaptam meg egyik könyvet sem abból amit leírtatok nekem, szóval mérgemben megvettem A nő- Csernus I.-től. Ha felkelti a ti figyelmeteket is hát tudjátok, hogy én már olvasom.


süti beállítások módosítása