KáVéDaRáLó

Utazás a mesébe, beszélgetés. Engedd el a fantáziád, légy kreatív és nyitott. Foglalj helyet nálunk, és egy finom kávé mellett mondd el, hogy mit gondolsz. Mert itt nem az számít, hogy mit tanultál, hanem az amit érzel...

Friss topikok

  • : Áááá, de jó! Akkor ide is bemásolom a kommentemet. :-))))))) (Ott van egy kép is ... ;-)))))))))) ... (2008.07.07. 22:59) Olvasva álmodozom
  • Angel: Doris, akkor jó címre küldtem el régebben a már a meghívót! :-) Jaja, én már beszereztem a könyvet... (2008.04.16. 11:42) " Hold köve ront, nap köve gyógyít"
  • : Doris: válasz a blogomnál. (2008.04.15. 13:33) "Fura dolgok történnek ma"
  • Doris, a komisz: Nem, nem Huxley, ide mindent. Gyanítom, a komment itt olyan lesz, mint egy jó kis kerekeasztal bes... (2008.04.13. 09:22) Első ránézésre...
  • szocsaba: Kedves Doris! Köszönjük, hogy felhívtad a figyelmünket erre az oldalra. Nagyon ötletesnek találju... (2008.04.10. 16:26) A KáVéDaRáLó...

Linkblog

" Hold köve ront, nap köve gyógyít"

2008.04.11. 10:41 - Réti Gergő



Réti Gergő budapesti kamaszfiú a "most"- ban, egy bérházban.
Nagyon sok dologgal kell megbírkóznia.

Elsősorban azzal, hogy édesapja meghalt.
Aztán azzal, hogy anyukája (Réti Boglárka) újra férjhez ment.
Ráadásul egy "lehetetlen" alakhoz, aki béna, mamlasz, és egyetlen haszna a világban, hogy más emberek cipőjét puceválja az utcán. És még ráadásul élvezi is!

Még a neve is, Áh!: Botlik Dénes. Hogy lehet ilyen névvel létezni egyáltalán???
Nem elég, hogy B.D. ott rontja a levegőt, ráadásul magával hozott egy LÁNYT (!!!) is, aki eleinte folyton zaklatta őt- Gergőt- De szerencsére néhány szúrós megjegyzésnek köszönhetően már békén hagyja.
Nos, ezek a "földi dolgok", és ez sem egyszerű falat egy ekkora fiúnak.

Hány olyan tényező van vajon az életünkben, amit nehezen fogadunk el? Harcolunk ellene, úgy érezzük, igazságtalanság, hogy nekünk, PONT NEKÜNK kell ezeket átélni, ezekkel az emberekkel együtt élni, együtt dolgozni?
Hány fázison megyünk át, amíg végül "belenyugszunk", és talán még a szépségét is meglátjuk ezeknek a helyzeteknek?

Van- e egyáltalán esély rá, hogy elfogadjuk a világot annak, AMI?

Ezen felül ott egy ezeknél még sokkal- sokkal nagyobb gond.
Ha Gergő lehunyja a szemét, egy beszélő (!!!) kölyökfarkas hívja kényszeríti őt egy másik világba.
Azt magyarázza folyton, hogy ő (Gergő) másfajta ember, mint a többiek. Ő révülő, vagyis varázstudó, akire nagy feladatok várnak, akiben hatalmas tudás lakozik, és ez a buta jószág még azt is állítja, hogy ő ( egy farkas- na hiszen!)a segítője.
Egy dobot emleget folyton, amit használnia kellene Gergőnek, hogy a tudása végre felszínre törjön.
A fiú pánikol, szorong. Nem akarja elfogadni ezt a ( belső) világot, nem akar tudomást venni róla. Azt a világot akarja, amiben (valamelyest) otthon érzi magát, ahol az állatok nem beszélnek, az emberek a lábukon járnak röpködés helyett, ahol az alvást alvásnak nevezik.

Hányszor nem tudjuk elfogadni saját belső világunkat, a késztetéseinket, a vágyainkat? Elfojtjuk, tagadjuk őket, álarcok mögé bújunk.
Művészek, akik szenvednek a tehetségüktől, és egyszerű emberek, akik azt mondják, biztos többre vagyok hivatott, csak a világ nem olyan, ami segítene. Vagy épp azt gondolják, kevés vagyok, gyenge vagyok, meg sem próbálom, úgyis elbuknám....


Gyanítható ezek után, hogy Gergő fejlődni fog a regényben.
Mi már látjuk az ellenségeit és a segítőit, akik ott vannak körülötte, de ő vagy nem veszi észre, vagy eltaszítja őket.
Még elvakítja a TAGADÁS.

                                                                                         Ezt gondolom én: Doris

A bejegyzés trackback címe:

https://alomfogok.blog.hu/api/trackback/id/tr55420964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doris 2008.04.11. 11:04:18

Angel, azt hogy csinálod, hogy a bejegyzések a saját neved alatt jönnek föl? Én folyamatosan a felhasználónévvel írok.
Csajok, én elkezdtem, de úgyis lassan haladok, ha megvan a könyv, részemről jöhetnek a posztok.

Réti Gergő 2008.04.11. 11:13:38

Nekem nincs meg a könyv, de jövő héten megyek Pestre, csak nem tudom, hogy hol keressem? Amit a neten olvasgattam az azért kevés. ma azonban írok valamit és beteszem, de csak vázlatba, te majd Doris ha gondolod akkor élesíted. Esetleg formatarvezést, képbeszúrásokat is végezhetsz rajta. Ezt rádbiznám

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.11. 11:56:00

Jelenleg nem nagyon tudom, kivel beszélek :-)
Gergőőő, te vagy az? :-)

Na jó, Kata, nyugodtan keresgélj, meglesz bizonyosan. Semmiképp nem javítok bele más posztjába. Az csak osszra vezetne. Esetleg képeket teszek, de szerintem azt te is tudod. Az eredeti oldalamon a linkek közt találsz olyat, hogy képek és szép képek. Én is onnét szoktam letölteni. Símán egyszerű. Ha nem megy, majd segítek privátban.

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.11. 12:37:34

Doris!
Küldd el e-mailben azt az e-mail címed, amelyikkel a másik blodog (D. naplója) írod! :-) Aztán majd a többit bízd rám! :-) majd érkezik egy link a címre, amit aktviálnod kell és annyi! :-)
Majd írhatsz bejegyzést Dorisként, viszont csak a fő e-mail címmel (ennek az oldalnak a címe) lehet élessé tenni a posztot!
Én már beszereztem a könyvet, amjd igyekszem haladni is vele, de jövő héten előadást kell tartanom két drámából, szóval azt is csinálnom kell, lassú leszek. :-(

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.11. 17:10:08

Hát tudod az úgy vót, hogy én bementem a blogra onnan meg kezdtem komentálni és amikor kijött az írás akkor láttam milyen névvel, bocsi.
A könyvet úgy néz ki megveszik nekem, de sajnos csak jövő héten kapom kézhez, ez ilyen, máskor a köv. könyvet jó előre meg kell dumálni, hogy legyen időnk beszerezni.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.12. 13:47:10

Angel, bent volt már a ládában, csak nem láttam, mert az csak a kommenteknek van fenntartva, nem szoktam nézegetni.
Így most remek. Neked megvan a könyv?
Arra gondoltam, hogy én haladok vele, és amint hozzájuttok, bekapcsolódtok. Az jó úgy?

Huxley · http://tarsfuggo.blog.hu 2008.04.13. 11:20:27

Az első fejazet alapján, ami megfogott az a farkaskölyök opimizmusa, vagy inkább mazohimusa? :) A bolhákról tett kijelentésére gondolok. Ennél a résznél kicsit elmosolyodtam, és az jutott eszembe, hogy lám-lám, az éremnek mégis csak két oldala van.
Gergő, a főszereplő, küzd az álmaival, melyet még nem tud irányítani. Egy egyszerű városi fiú, ahogy erre utálást tesz Zsófi. A mindenbe beleütjük az orrunk szomszédok már most ellenszenvesek. A házmester nem csak a ház mestere lesz, szerintem.

Röviden ennyi, mindenki kezdjen az olvasásába :)

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.13. 12:11:57

Szerintem Nemcsókék képviselik a reális világot. Fel van nagyítva a kicsinyességük, rosszindulatuk, mert ezzel szinte karikírozza az író az "éberek" világát.

Angel · http://thefallenangelolfethedeepness.blog.hu 2008.04.16. 11:42:38

Doris, akkor jó címre küldtem el régebben a már a meghívót! :-)
Jaja, én már beszereztem a könyvet, majd talán mostmár lesz időm hozzá kezdeni, de sok mással is haladnom kell, de igyekszem majd posztolni! :-)


süti beállítások módosítása